اخبار

مشخصات فنی آیفون ۱۸ لو رفت/ رم ۹ گیگابایتی در راه است


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، ظاهرا اپل قصد دارد آیفون ۱۸ و آیفون ۱۸e را در بهار ۲۰۲۷ با تراشه A۲۰ و رم ارتقایافته ۹ گیگابایتی روانه بازار کند. این افزایش رم با هدف پشتیبانی بهتر از قابلیت‌های هوش مصنوعی (Apple Intelligence) در سیستم‌عامل iOS ۲۷ انجام می‌شود، هرچند که موج جدید افزایش قیمت‌های محصولات اپل، احتمال گران‌تر شدن این گوشی‌های اقتصادی را نیز به شدت تقویت کرده است.

بر اساس گزارش‌هایی که فعلا از اقدامات اپل در دسترس است، مدل‌های رده‌پایین‌تر آیفون ۱۸ که قرار است در بهار ۲۰۲۷ عرضه شوند، مجهز به ۹ گیگابایت حافظه رم (DRAM) خواهند بود که نسبت به رم ۸ گیگابایتی فعلی افزایش یافته است.

تراشه A۲۰ که اپل برنامه‌ریزی کرده تا در این دستگاه‌ها استفاده کند، به جای ساختار ۲ گیگابایت ضربدر ۴ رم که در مدل‌های رده‌پایین فعلی آیفون ۱۷ استفاده می‌شود، از ساختار ۱.۵ گیگابایت ضربدر ۶ رم برای دستیابی به مجموع ۹ گیگابایت رم بهره خواهد برد.

منظور از آیفون‌های رده‌پایین‌تر در این گزارش‌ها، به احتمال زیاد آیفون ۱۸ و آیفون ۱۸e است که طبق شایعات در حدود مارس یا آوریل سال ۲۰۲۷ وارد بازار خواهند شد. اپل قصد دارد آیفون ۱۸ پرو، آیفون ۱۸ پرو مکس و آیفون تاشو را پاییز امسال معرفی کند و انتظار می‌رود این دستگاه‌ها مانند مدل‌های فعلی آیفون ۱۷ پرو، دارای ۱۲ گیگابایت رم (۱.۵ گیگابایت ضربدر ۸ قالب) باشند.

اپل رم بیشتری را به مدل‌های آیفون ۱۸ اضافه خواهد کرد تا مطمئن شود این دستگاه‌ها به خوبی از پس پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی برمی‌آیند و قادرند از تمامی ویژگی‌های «هوش اپل» (Apple Intelligence) که در iOS ۲۷ ارائه می‌شوند، پشتیبانی کنند.

اپل به تازگی قیمت‌ها را در خطوط تولید مک و آیپد خود افزایش داد، اما قیمت آیفون ۱۷ تغییری نکرده است. این شرکت احتمالاً هم‌زمان با معرفی مدل‌های آیفون ۱۸ پرو، افزایش قیمت‌ها را اعمال خواهد کرد و از آنجایی که این شرکت حتی قیمت آیپد رده‌پایین و مک‌بوک نئو را نیز بالا برده است، آیفون ۱۸ و آیفون ۱۸e احتمالاً از این افزایش قیمت مستثنی نخواهند بود.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا