پیام فوری ایتالیا به تهران و واشنگتن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزیر خارجه ایتالیا درباره تنشهای چند شب گذشته میان ایران و آمریکا نوشت:: ضروری است از هرگونه تشدید تنش که میتواند توافقاتی (میان تهران و واشنگتن) را که با چنان دقتی حاصل شدهاند به خطر بیندازد، اجتناب شود.
وزیر خارجه ایتالیا در این خصوص نوشت: ضروری است از هرگونه تشدید تنش که میتواند توافقاتی (میان تهران و واشنگتن) را که با چنان دقتی حاصل شدهاند به خطر بیندازد، اجتناب شود. رم تعهد خود را به آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و دستیابی سریع به صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) مجدداً تأیید میکند.
این در حالیست که پایگاه خبری آکسیوس پیشتر به نقل از یک مقام آمریکایی با تأیید نقض آتش بس دوباره توسط واشنگتن ادعا کرده بود: ارتش آمریکا در پاسخ به حمله روز شنبه ایران به یک نفتکش تجاری حملاتی را علیه اهدافی در ایران انجام داد.
همچنین تروریستهای سنتکام، به طور رسمی این تجاوز را تایید کرده بودند.
فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه (سنتکام) بامداد امروز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به دستور مستقیم دونالد ترامپ، حملات بیشتری را علیه اهداف متعدد در خاک ایران انجام دادهاند.
این نهاد آمریکایی مدعی شد که این حملات به بهانه آخرین حمله ایران به نفتکش تجاری «کیکو» با پرچم پاناما صورت گرفت که توسط پهپادهای هجومی ایران هدف قرار گرفته شد.
سنتکام بدون اشاره به نقض مکرر آتشبس از سوی امریکا، ادعا کرد که در این حملات جنگندههای آمریکایی زیرساختهای نظامی ایران از جمله سامانههای نظارتی، شبکههای ارتباطی و سایتهای پدافند هوایی را هدف قرار دادند.
سنتکام در ادامه بیانیه خود مدعی شد: حملات ما توانمندی مین ریزی ایران را هدف قرار داده است.
منبع





